RUILWINKEL HELMOND

headermetlogo

  • Slide1
  • Slide2
  • Slide3
  • Slide4

“Dat ik bij de Ruilwinkel terecht ben gekomen heb ik aan een juridisch medewerker te danken. Zij hielp mij in een moeilijke periode. Ik werd afgekeurd op mijn 38e en ik was in die tijd nogal negatief. Ze zei; “ga eens bij de Ruilwinkel praten". En zo is het begonnen. Eerst was ik gewoon klant en later werd ik ‘actief lid’. Ik heb hier een heel andere kijk gekregen op buitenlandse mensen. Nu begrijp ik meer van hun achtergronden en problemen en kan ik meer begrip voor hen opbrengen. Zo heb ik weten te voorkomen dat ik altijd negatief zou blijven.

Als ‘actief lid’ heb ik 4,5 jaar in de fietswerkplaats gewerkt. Ik heb er veel geleerd. Het begon met banden plakken. Eigenlijk ben ik geen techneut, maar ik had een fijne maat die mij van alles leerde. Ik zie hem nog steeds. We zijn echte kameraden geworden. Ik ga nog iedere dag met hem op stap en we hebben veel aan elkaar. Ik heb ook nog steeds contact met mijn andere oud-collega's; ik ga ze wel eens helpen met een klusje en we leven met elkaar mee als er iets is.

Via de Ruilwinkel ben ik bij Map van Aalst op het spreekuur terecht gekomen. Ik had nogal wat openstaande rekeningen. “Wat heb jij er een puinhoop van gemaakt. Ik ga het uitzoeken voor jou", zei ze. Het begon ermee dat ik minder hoefde te betalen. Daarna heeft ze me jarenlang geholpen om mijn financiën weer op orde te krijgen. Ze heeft me een systeem geleerd waarmee ik mijn inkomsten en uitgaven zelf in de gaten kan houden. En ze heeft mij echt zelfredzaam gemaakt. Als er nu iets is fiets ik naar het belastingkantoor, afdeling particulieren, en dan laat ik het uitzoeken. Zonder Map was ik misschien mijn huis wel uitgezet!

Na 4,5 jaar in de Ruilwinkel kon ik bij Senzer gaan werken. Eerst heb ik daar stage gelopen om werkervaring op te doen en daarna kwam ik in vaste dienst. Ik werk er alweer 12 jaar!

Nu kom ik af en toe nog als klant in de Ruilwinkel en ik scoor er regelmatig kleding. Alles wat ik hier kan besparen en niet naar de C&A hoef te brengen, scheelt weer eten en drinken. En het staat er toch niet op? Wanneer is de naaister er trouwens weer? Ik heb een gordijn dat korter gemaakt moet worden... Oké, dan kom ik dinsdag wel efkes terug.”

Een klant

 

 

 

 

 

Humanitas Ruilwinkel Helmond
Engelseweg 127 A
5705 AC Helmond

 

 

 

 

 

info@ruilwinkelhelmond.nl
tel: 0492-599449
K.v.K: 40530895